درحال بارگذاری...

بهترین کود برای درخت گردو

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

بهترین کود برای درخت گردو


بهترین کود برای درخت گردو

میزان موردنیاز کود درخت گردو بستگی به نوع درخت گردو و شرایط اقلیمی ‌آن دارد.مقدار بهترین کود برای باردهی درخت گردو به اندازه تنه درخت بستگی دارد.


زمان کود دهی به درخت گردو

 زمان کوددهی اگر اشتباه انتخاب شود منجر به اتلاف انرژی و سرمایه می‌شود. هدف از کوددهی به درختان گردو افزایش باروری درخت گردو است ولی با انتخاب اشتباه، منجر به تلف شدن درخت گردو می‌شود. زمان ایده آل کود دادن به درخت گردو بهار و دقیقا قبل از شروع رشد گردوی جدید است.

بهترین کود برای درخت گردو

انتخاب صحیح کود درخت گردو منجر به پربار شدن درخت گردو می‌شود. در سال‌های اولیه رشد نهال گردو، باید کودهای آلی (کود حیوانی) همراه با کودهای شیمیایی به صورت چال کود در سایه انداز درخت چال شوند تا انرژی موردنیاز درخت تامین شود.
در چاله‌هایی که قرار است درخت گردو در آن کاشته شود، معمولا انواع کود‌های شیمیایی ریخته می‌شود تا انرژی مورد نیاز نهال گردو تامین شود.
کود نهال گردو در تقویت ریشه‌ها بسیار اهمیت دارد و باید دقت شود که به اندازه و به موقع انجام شود. این نکته را همیشه مدنظر داشته باشید که( ریشه نهال گردو نباید مستقیما با کود در تماس باشد)

 همیشه ابتدا یک لایه خاک اطراف ریشه نهال بریزید و  سپس بالای این لایه کود را به درخت بدهید. این نکته را فراموش نکنید که حتما پس از کوددهی باید آبیاری اصولی به درخت گردو انجام دهید تا مواد ضرورری توسط آب به تمام قسمت‌های ریشه برسد.پس از کاشت نهال گردو نوبت به مراقبت از نهال می‌رسد. برخی افراد به اشتباه بعد از کاشت اصولی نهال، آن را رها می‌کنند و دقت ندارند که باید از آن مراقبت کرد. این مراقبت در باردهی و در نتیجه سودآوری نهایی تاثیرگذار است.

  1. کود نیتروژنی

    نیتروژن در تشکیل اسیدهای آمینه که ساختمان پروتئین را تشکیل می‌دهد نقش مهمی ‌را ایفا می‌کند. نیتروژن یکی از نیازهای اساسی گیاهان و حیوانات است و به عنوان بهترین کود برای گردو شناخته می‌شود
  2. کود فسفر

    بهترین کود برای نهال گردو فسفر است که در رشد خوب گیاه نقش مهمی‌ دارد و در روند فتوسنتز نیز نقش متفاوتی را ایجاد می‌کند. برای خریداری این نمونه به ویژگی‌های آن توجه کنید تا بهترین نمونه را خریداری کنید.
  3. کود پتاسیم

    دلیل استفاده از کود پتاسیم ایمن کردن درختان در برابر خشکسالی و انواع بیماری‌ها است. این کود در ترکیب با کودهای دیگر استفاده می‌شود تا اثربخشی آن چند برابر شود  کود پتاسیم برای ایمنی نهال بسیار مناسب است.

 کود مرغ برای درخت گردو

کود مرغ از آنجایی که نسبت به اسب یا گاو مقدار نیتروژن، پتاسیم و فسفر بیشتری دارد خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که کود مرغ را اضافه می کنید، مواد آلی به درخت اضافه می شود که ظرفیت نگهداری آب در درخت را بیشتر می‌کند.با استفاده از دو روش می توانید کود مرغ را به درخت گردو اضافه کنید به روش چالکود و یا پخش کردن سطحی کود برروی خاک.

 

 البته روش های دیگری هم برای پاشش کود وجود دارد:شما میتوانید برای پاشش یکسان کود از پهپاد کودپاش سیرنگ استفاده کنید.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر با کارشناس ما تماس حاصل فرمایید.09925482921

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کاربر سیرنگ، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


درخت گردو کود پاشی کود پاشی پهپاد سیرنگ پهپاد آفات شرایط اقلیمی باردهی

این مطالب را هم بخوانید!

سیستم آبیاری بارانی ویل موو(آب...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

دلایل استفاده از پهپاد در کشور...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

✏️راهبردهای دفاعی در کنه های ت...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116